Konkurs recytatorski
Konkurs recytatorski poezji anglojęzycznej i niemieckojęzycznej dla klas I -VIII w Szkole Podstawowej w Olszanie
Organizator konkursu:
Urszula Waligóra przy współpracy z panią Joanną Kowalską oraz panią Moniką Bombą
I. Cele konkursu:
1. Dodatkowa motywacja do nauki i doskonalenia znajomości języka angielskiego i niemieckiego
2. Poznawanie kultury krajów anglojęzycznych i niemieckojęzycznych
3. Szerzenie zainteresowania nauką języka obcego wśród uczniów
4. Rozwijanie poprawnej wymowy w języku angielskim oraz niemieckim
5. Stworzenie dzieciom zainteresowanym literaturą i językami obcymi możliwości zaprezentowania swoich umiejętności
6. Zachęcenie do prezentacji swoich umiejętności recytatorskich przed publicznością
7. Popularyzacja literatury pięknej angielskiego i niemieckiego obszaru językowego
8. Poszerzenie znajomości twórczości poetów anglojęzycznych i niemieckojęzycznych
9. Kreowanie wzorców literackich
10. Zainteresowanie uczniów poezją obcojęzyczną
11. Uwrażliwienie uczniów na poezję
12. Rozwijanie i wspieranie wśród uczniów zdolności recytatorskich.
II. Regulamin konkursu:
1. Konkurs jest przeznaczony dla uczniów Szkoły Podstawowej im. M. Wieczorka klas I-VIII.
2. Uczestnicy będą podzieleni na 2 grupy wiekowe. I grupa dzieci w klasach od I-IV. Druga grupa uczniowie klas V-VIII.
3. Konkurs odbędzie się 26 kwietnia 2019 r. podczas obchodów Dnia Książki w Naszej Szkole.
4. Nauczyciele języka angielskiego i niemieckiego ogłaszają w klasach informacje o konkursie oraz wybierają maksymalnie 2 uczestników z danej klasy do udziału w konkursie. Regulamin konkursu będzie zamieszczony na stronie internetowej szkoły: www.spolszana.pl.
5. Co najmniej miesiąc przed terminem konkursu uczniowie otrzymują od nauczycieli przykłady wierszy (w marcu 2018 r.). Uczniowie mają też możliwość samodzielnego wyboru utworu po akceptacji nauczycieli języka angielskiego i niemieckiego.
6. Każdy uczeń przygotowuje prezentację jednego nauczonego na pamięć wiersza w języku angielskim lub niemieckim.
7. Podczas prezentacji dozwolone jest wykorzystanie środków artystycznych takich jak: mimika, gesty, ruch, strój czy inne rekwizyty.
8. Prezentowany wiersz powinien być dostosowany do wieku uczestnika konkursu.
9. Czas prezentacji nie może przekroczyć 3 minut.
III. Kryteria oceny:
Przy ocenie pod uwagę brane są następujące aspekty:
- dobór repertuaru (0-3 punktów)
- stopień opanowania tekstu ( 0-5 punktów)
- interpretacja, wrażenia artystyczne (0-5 punktów)
- wymowa (0-5 punktów)
IV. Nagrody:
Zdobywcy I, II i III miejsca w konkursie otrzymają dyplomy oraz nagrody rzeczowe.
Każdy z uczestników otrzyma dyplom oraz ocenę cząstkową z j. angielskiego lub niemieckiego wg następującej punktacji:
18 - 16 punktów - celujący
15 - 13 punktów - bardzo dobry
12 - 9 punktów - dobry
Poniżej 9 punktów plus za aktywność
W przypadku bardzo wyrównanego poziomu możliwa jest dogrywka, a jej zasady ustalane będą indywidualnie z uczestnikami.