Konkurs recytatorski poezji angielskiej i amerykańskiej

Konkurs recytatorski poezji angielskiej i amerykańskiej
dla klas II -VI w Szkole Podstawowej w Olszanie

Organizator konkursu: Urszula Waligóra  przy współpracy z Ireną Orczykowską

I. Cele konkursu:

1. Dodatkowa motywacja do nauki i doskonalenia znajomości języka angielskiego
2. Poznawanie kultury krajów anglojęzycznych
3. Szerzenie zainteresowania nauką języka obcego wśród uczniów
4. Rozwijanie poprawnej wymowy w języku angielskim
5. Stworzenie dzieciom zainteresowanym literaturą i językiem angielskim możliwości zaprezentowania swoich umiejętności
6. Zachęcenie do prezentacji swoich umiejętności recytatorskich przed publicznością
7. Popularyzacja literatury pięknej angielskiego obszaru językowego
8. Poszerzenie znajomości twórczości poetów anglojęzycznych
9. Kreowanie wzorców literackich  
10. Zainteresowanie uczniów poezją obcojęzyczną
11. Uwrażliwienie uczniów na poezję
12. Rozwijanie i wspieranie wśród uczniów zdolności recytatorskich.

II. Regulamin konkursu:

1. Konkurs jest przeznaczony dla uczniów Szkoły Podstawowej im. M. Wieczorka klas II-VI.
2. Konkurs odbędzie się 24 kwietnia 2017 r. podczas obchodów Dnia Książki w Naszej Szkole.
3. Nauczyciele języka angielskiego ogłaszają w klasach informacje o konkursie oraz wybierają 1 uczestnika z danej klasy do udziału w konkursie. Regulamin konkursu będzie zamieszczony na stronie internetowej szkoły: www.spolszana.pl.
4. Co najmniej miesiąc przed terminem konkursu uczniowie otrzymują od nauczycieli przykłady wierszy (w marcu 2017 r.). Uczniowie mają też możliwość samodzielnego wyboru utworu po akceptacji nauczycieli języka angielskiego.
5. Każdy uczeń przygotowuje prezentację jednego nauczonego na pamięć wiersza w języku angielskim.
6. Podczas prezentacji dozwolone jest wykorzystanie środków artystycznych takich jak: mimika, gesty, ruch, strój czy inne rekwizyty.
7. Prezentowany wiersz powinien być dostosowany do wieku uczestnika konkursu.
8. Czas prezentacji nie może przekroczyć 3 minut.

III. Kryteria oceny:

Przy ocenie pod uwagę brane są następujące aspekty:
- dobór repertuaru (0-3 punktów)
- stopień opanowania tekstu ( 0-5 punktów)
- interpretacja, wrażenia artystyczne (0-5 punktów)
- wymowa (0-5 punktów)

IV. Nagrody:

Zdobywcy I, II i III miejsca w konkursie otrzymają dyplomy oraz nagrody rzeczowe.
Każdy z uczestników otrzyma dyplom oraz ocenę cząstkową z j. angielskiego wg następującej punktacji:
18 - 16 punktów - celujący
15 - 13 punktów - bardzo dobry
12 - 9 punktów - dobry
Poniżej 9 punktów plus za aktywność

W przypadku bardzo wyrównanego poziomu możliwa jest dogrywka, a jej zasady ustalane będą indywidualnie z uczestnikami.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.Wiecej informacji.

  
EU Cookie Directive Module Information